در این بافت ما برای سنین بین ۷ تا ۱۰ سال یک پلیور جلوبازمی بافیم که برای بافت ما نیاز به ۲ کلاف قهوه ای خاکی ۱ کلاف کرم و ۱ کلاف قهوا ای تیره داریم.در ضمن این کلاف ها باید مناسب میل شماره ۵ باشه.

ما بافت رو از جلو سمت چپ شروع می کنیم و بعد قسمت جلو سمت راست رو می بافیم.و سپس به ترتیب آستین راست و بعد آستین چپ و در انتها پشت لباس رو می بافیم.

خوب بافت رو شروع می کنیم:



جلو سمت چپ :

با رنگ قهوه ای تیره ۳۸ دانه سر انداخته و ۳ سانتیمتر ببافید.۲۴ سانتیمتر ساده ببافید و برای حلقه به ترتیب از یکطرف ابتدا ۳ دانه بعد ۲ دانه بعد ۱ دانه کور کنید و قد بافت به ۳۸ سانتیمتر که رسید برای یقه به ترتیب ابتدا ۵ دانه بعد ۳ دانه بعد ۲ دانه و ۲ بار ۱ دانه کور کنید و قد حلقه به ۱۷ سانتیمتر که رسید دانه های روی میل را کور کنید.

جلو سمت راست :

۳۸ دانه با رنگ قهوه ای تیره سر انداخته ۳ سانتیمتر از رو ببافید و بعد رنگ را عوض کرده و با رنگ زمینه یا همون قهوه ای خاکی ساده ببافید. ۱۰ سانتیمتر که بافتید از این به بعد با رنگ کرم و زمینه هر ۳ سانتیمتر به ۳ سانتیمتر رنگ ها رو عوض کنید.یقه بافت مانند سمت چپ است.

آستین راست :

۴۰ دانه سر انداخته و در حین بافت هر ۸ رج به ۸ رج یک دانه به طرفین اضافه کنید تا تعداد دانه ها به ۶۱ دانه برسد. قد بافت به ۳۹ سانتیمتر که رسید از هر دو طرف برای حلقه به ترتیب ۴ بار ۱ دانه کم کنید و سپس دانه های باقی مانده را کور کنید.

آستین سمت چپ :

۴۰ دانه سر انداخته و ۱۰ سانتیمتر که بافتید از این به بعد با رنگ کرم و زمنیه هر ۳ سانتیمتر به ۳ سانتیمتر رنگ ها را عوض کنید و بقیه ی بافت مانند آستین سمت راست است.

پشت لباس :

۷۰ دانه سر انداخته با رنگ قهوه ای تیره ۳ سانتیمتر از رو ببافید و بعد از آن با رنگ زمینه ساده بافی شروع کرده و بعد از ۲۴ سانتیمتر حلقه آستین را ابتدا از دو طرف ۳ دانه بعد ۲ دانه بعد ۱ دانه بعد ۱۷ سانت بافته و یکسره دانه ها را کور کنید.

درزهای سرشانه را بدوزید و  از دور تا دور یقه ۸۲ دانه در آورده روی میل انداخته و با رنگ قهوه ای تیره ۴ سانیتمتر ساده ببافید (راسته ی کار دانه ها را از رو ببافید و پشت کار دانه ها را از زیر ببافید.)

برای سجاف جلو دانه گرفته و ۴ سانتیمتر ساده ببافید.

امیدوارم از این بافت هم لذت برده باشید و برای عزیزانتون ببافید